Diensten

Search Engine Advertising

Je hebt veel concurrentie en je wilt op korte termijn meer conversies krijgen? Dan is SEA de oplossing voor jou. Met SEA (Google Ads) kom in een kort tijdsbestek bovenaan te staan bij de zoekopdrachten. Dat is wat jij wilt, bovenaan staan om zoveel mogelijk potentiële bezoekers te krijgen op jouw website. Krijg de aandacht op het internet aan de hand van relevante zoekwoorden gericht op jouw bedrijf.

Vraag een gratis SEA rapport aan

Scroll naar beneden

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Door een stukje advertentieruimte te kopen bij Google, krijg je een mooi plekje waar je snel op gevonden wordt. Door relevante zoekwoorden toe te voegen aan jouw advertentie, zorgt Google ervoor dat jouw bedrijf snel gevonden wordt. Jouw bedrijf is herkenbaar doordat het bovenaan staat naast het kopje ‘advertentie’. Met SEA zorg je ervoor dat je altijd zichtbaar bent, bovenaan op de eerste pagina. Bij iedere zoekopdracht waarbij jouw website naar boven komt ziet de bezoeker jouw website bij één van de eerste drie plekken staan, dit genereert bovendien meer naamsbekendheid.

Hoe werkt SEA?

Search Engine Advertising is toepasselijk bij Google AdWords. Wij gebruiken Google AdWords, omdat er miljoenen bezoekers komen op Google, dus betekent dit een grotere kans dat jij gevonden wordt. Je betaalt aan Google het aantal keren dat er op jouw advertentie wordt geklikt, dit wordt CPC genoemd (CPC = Cost Per Click). De zoekwoorden die jij geeft aan Google, zijn cruciaal bij het vinden van je website door jouw doelgroep. Met deze online marketing methode weet jij dat alleen de potentiële klanten op jouw website komen, met als gevolg dat jij meer conversies maakt op korte termijn. Het voordeel van SEA is dat je het gedrag van de bezoekers kunt meten. Je krijgt een mooi overzicht van de gegevens van iedere bezoeker op jouw website. Op deze manier kan je eventueel je advertentie aanpassen, om de juiste bezoekers aan te trekken.

 

SEA optimalisatie

Natuurlijk werkt SEA pas optimaal als je jouw advertentie richt op jouw doelgroep van potentiële klanten. Door je advertentie op in het wilde weg af te vuren, merk je vaak dat de conversie lager blijft en dat de bounce-rate op je website steeds hoger wordt. Dit is het gevolg van websitebezoekers die jouw website snel weer verlaten omdat ze eigenlijk helemaal niet op zoek zijn naar jouw product of dienst. Deze slechte bounce-rate is weer negatief voor je ranking en de kwaliteitsscore van je website. De juiste doelgroep targeten is dus essentieel.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Het grootste verschil zit hem in de tijd en de kosten. Bij SEA is er een prijskaartje verbonden zodra je op de advertentie klikt. Je wordt weliswaar op kortere termijn gevonden op het web en als het goed wordt ingezet kom je snel op de eerste pagina terecht. Maar zodra je geen geld meer besteedt aan Google AdWords, is er een kans dat jouw pagina niet meer op de eerste pagina komt te staan en verdwijnt je campagne direct. 

Wil je toch op een lange termijn hoog staan in de pagina ranking? Dan is SEO een betere oplossing. SEO staat voor Search Engine Optimization. Door zoekwoorden in teksten te plaatsen op jouw website, word je op lange termijn sneller gevonden op het web. Wel zal het langer duren voordat je op de eerste pagina komt te staan, omdat dit veel aanpassingen in het SEO kader vereist. In tegenstelling tot SEA, hoef je niet te betalen als men op jouw link klikt. 

Kortom: SEA is een aanrader voor korte termijn en voor investeringen voor de lange termijn zou SEO een betere optie zijn.

Waar helpen wij jou mee?

Wat maakt jouw advertentietekst specialer dan die van je concurrentie? Wat zorgt ervoor dat jouw doelgroep specifiek jouw website aanklikt? En wanneer is je advertentie het meest geschikt om in te zetten? Al deze kenmerken spelen een rol bij het maken van een goede advertentie. 

Advertentietekst

Het eerste wat je doelgroep zult zien, is je advertentietekst. Een specifieke advertentietekst voor jouw doelgroep, is al een goed begin voor je conversie. Je website moet goed naar voren komen en de juiste keywords in de advertentie bevatten. Wij schrijven de advertentietekst om de juiste doelgroep aan te trekken. Creatieve teksten maken is onze sterkste kracht. 

Advertentiegroepen

Om een beter overzicht te creëren voor je advertenties, is het handig om de advertenties te groeperen. Als je meerdere categorieën of secties hebt, kan je de zoekwoorden makkelijk indelen. Een advertentiegroep is een geselecteerde rubriek met één of meer advertenties met een vergelijkbare doelstelling. Stel dat je kantoorspullen verkoopt, heb je meerdere producten binnen het assortiment. Je kunt ervoor kiezen om een advertentiegroep aan te maken voor de categorie pennen. Binnen die advertentiegroep pennen selecteer je zoektermen die gekoppeld zijn aan het product pen. Voorbeelden hiervoor zijn: Balpen, fineliner en BIC pennen. Binnen deze advertentiegroep wil je ervoor zorgen dat men op je pennen assortiment komt, na het zoeken op een balpen, fineliner of een BIC pen. Wil je daarnaast een advertentie inzetten voor potloden, dan maak je simpelweg een nieuwe advertentiegroep.

AdWords

Bij het maken van je AdWords advertentie, wil je alleen potentiële klanten, ook wel potentials genoemd, krijgen op je website. Met een advertentie die een brede doelgroep aanspreekt, zal je geen potentials op je website krijgen. Je betaalt voor iedere klik op je advertentie, die geen conversie oplevert. Dat is natuurlijk geld verspilling. Ons doel is om zo gericht mogelijk te adverteren. Elementen zoals tijdsplanning, CPC-rate, plaatsbepaling en doelgroeponderzoek voor jouw advertentie, is van groot belang voor jouw conversies. Als je een dienst levert in het zuiden van Nederland, wil jij je advertentie het liefst alleen zichtbaar maken in het zuiden van Nederland. Door een doelgroeponderzoek te doen, kunnen wij bepalen of jouw advertentie het meest geschikt is op een bepaalde tijd. Dit kan je instellen tijdens het maken van de advertentie. Naast de genoemde elementen, is het ook belangrijk om de Cost Per Click (CPC) in te stellen. Wij zorgen ervoor dat je niet teveel zult betalen voor iedere klik op je advertentie, maar genoeg conversies krijgt. Het gaat immers wel om jouw investering in AdWords voor de omzet van het bedrijf. 

Geïnteresseerd geraakt?

Neem dan contact met ons op en dan gaan wij zo snel mogelijk aan de slag voor je.

Volg ons op
SEO

Op een duurzame manier hoog in Google komen te staan? Onze experts helpen jou met het verbeteren van je website en spelen in op de richtlijnen van Google.

SMO

Social media koppelen aan je website en een nieuwe toevoer van klanten en bezoekers creëren? Dit pakken wij voor je op en zorgen dat jouw social media een uitstekend visitekaartje wordt

Web development

Een nieuwe website of webshop? Wij bouwen veilige, snelle en goedwerkende websites voor iedere branch. En! Altijd helemaal op maat voor jou en je bezoekers.