Conversion Rate Optimization - IKY Creative

Conversion Rate Optimization

Bent u al goed vindbaar op Google? Of zijn de advertenties op social media/ Google al goed bezocht? Dan heeft u het goed voor elkaar. Echter, soms zijn websites niet conversie gericht ingesteld en kan dit erg zonde zijn. Zij blijven niet lang genoeg, kopen te weinig of hebben te weinig interesse. Heeft u het gevoel dat dit niet optimaal is of wilt u hier zeker van zijn? Dan is het inzetten van Conversion Rate Optimization, ofwel CRO, een goede oplossing.

Wat zijn conversies?

Om goed uit te leggen wat Conversion Rate Optimization inhoud, moet u eerste weten wat conversie betekent. Conversies zijn verschillende gedragingen die een bezoeker moet uitvoeren.  Deze acties zijn belangrijk om succesvol op het online gebied te zijn. Voor een webondernemer zijn conversies doelen. Deze doelen worden zelf opgesteld, denk hierbij aan het afrekenen van de winkelmand, het klikken op een link of het downloaden van documenten op de website.

Wat betekent CRO?

Conversion Rate Optimization betekent in het Nederlands conversie optimalisatie. Dit houdt in dat u er alles aan gaat doen om de conversies te verhogen. Vaak gaat u dan aanpassingen maken aan uw website, zodat de bezoeker het gedrag gaat vertonen die door u is opgesteld als doel. De bezoekers hebben vaak weinig aandachtsspanne, zij vertonen ook lui gedrag en/of hebben geen tijd, daarom moet er gezorgd worden dat de website verschillende verleiding bevat. Een belangrijk punt bij CRO is het conversieratio. Om dit ratio uit te rekenen gebruikt u de volgende formule: aantal conversies/ aantal sessies per pagina. Het conversieratio is niet uit te drukken in een maximaal getal, maar er kan wel genoeg worden gedaan om het ratio te vertellen.

Waarom zou je Conversion rate optimization gebruiken voor uw bedrijf?

Stel uzelf eerste de vraag waarom u het niet zou doen. Hogere conversies zijn altijd positief voor uw website. Als u er niet voor kiest dan moet u denken aan andere opties. Adverteren is ook een goede optie met hoog resultaat, maar hier komen wel hoge kosten bij kijken. Verder wilt u er wel voor zorgen dat de bezoekers de acties uitvoeren die u voor ogen heeft, daarom moet u er ook voor zorgen dat de website geoptimaliseerd is. Een andere keuze is ook meer te investeren in zoekwoorden. Deze optie werkt zeker goed, echter de kosten die hierbij komen kijken liggen ook hoog. Uiteindelijk is de keuze voor CRO dus altijd goed, zowel losstaand als ik combinatie.

Wilt u gebruik maken van Conversion rate optimization?

CRO kan een vervelend werk zijn voor iemand die hierin niet gespecialiseerd is. IKy Creative kan dit werk van u overnemen, zodat u er zeker van bent dat er kwaliteit werk wordt geleverd die wordt gerealiseerd door een heel team. Bent u geïnteresseerd of wilt u meer informatie? Dan kunt u altijd bij iKy Creative terecht. Samen kijken wij wat wij voor elkaar kunnen betekenen, zodat uw doelen gerealiseerd worden. Bent u ook benieuwd naar andere technieken om uw online vindbaarheid te verbeteren? Neem dan een kijkje bij de kennisbank van IKy Creative

Wil je meer leren over online marketing of heb je een brandende vraag over een ander onderdeel ervan? Ga terug naar onze Kennisbank-pagina en vind een ander interessant onderwerp.