Alles over Display Advertising - IKY Creative

Alles over Display Advertising

Adverteren op het internet kan op een aantal verschillende manieren. Eén van die manieren is Display Advertising. Deze manier van adverteren wordt tijdens campagnes vaak gebruikt om de naamsbekendheid van een merk of bedrijf te vergroten, zodat er weer nieuwe bezoekers worden bereikt die ook zorgen voor nieuwe sales. Ben jij benieuwd naar wat Display Advertising nou eigenlijk is? Lees dan vooral even verder! Wij van iKy Creative leggen het graag aan je uit.

 

Wat is Display Advertising

Wanneer je beschikt over een website heb je vast wel een keer gelezen of gehoord over Display Advertising. Dit is een methode om online te adverteren en is onderdeel van SEA. Bij Display Advertising maak je gebruik van beeldadvertenties en video advertenties. Door het Google Netwerk zijn jouw advertenties dan te zien op websites en sociale media die aansluiten op de door jou gekozen doelgroep. Je kunt jouw doelgroep dan dus ook heel specifiek targeten. Hierbij maakt het ook niet uit op wat voor desktop de gebruiker zit. De advertenties zijn namelijk te zien op zowel PC en laptop als op een tablet en smartphone.

 

Waarom Display Advertising?

Er zijn een aantal goede redenen om gebruik te maken van Display Advertising. We zullen ze allemaal even op een rij zetten en uitleggen voor jou.

 

Naamsbekendheid vergroten

De banners van Display Advertising zijn erg handig wanneer je de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten. Deze manier van adverteren zorgt namelijk voor een hoge mate van exposure en dat is exact wat je daarvoor nodig hebt. Dus, is je doelstelling om de naamsbekendheid te vergroten? Dan is dit misschien wel de manier van adverteren.

 

Meer sales bewerkstelligen

Wanneer je doelstelling is om meer sales te bewerkstelligen is Display Advertising ook ideaal. Dankzij de banners trek je namelijk veel nieuwe maar bestaande klanten aan. Het is echter wel wat moeilijker te meten binnen B2B. Hier duurt een aankoopbeslissing namelijk wat langer en moet het het eerst door meerdere lagen van het bedrijf.

 

Meer leads

Het generen van leads met Display Advertising is misschien wel de meest populaire doelstelling. Bovendien is deze doelstelling ook goed meetbaar vanwege de laagdrempeligheid. Door bijvoorbeeld een gratis proefperiode aan te bieden in je advertentie kan je gelijk zien wie er geïnteresseerd is in jouw dienst of product. Vervolgens is het natuurlijk aan jouw de taak om deze leads te converteren tot een klant.

 

Grootste voordeel

Het grootste voordeel van Display Advertising is dat het makkelijk meetbaar is. Bijna elke statistiek wordt namelijk gemonitord. Hierbij kan je denken aan het aantal clicks maar ook het aantal impressies van jouw advertentie. Hierdoor kan je de impact van jouw advertentie dus makkelijk terugvinden. Maar ook kan je zien welke advertentie goed loopt en welke slecht. Zo kan je jouw campagne hier weer makkelijk op aanpassen. Bent u geïnteresseerd in meer informatie met betrekking tot online marketing? Neem dan even een kijkje bij de anderen onderwerpen in de kennisbank.

Wil je meer leren over online marketing of heb je een brandende vraag over een ander onderdeel ervan? Ga terug naar onze Kennisbank-pagina en vind een ander interessant onderwerp.