Wanneer je als bedrijf bezig bent met Google Ads voor de website kom je vast en zeker een keer de statistiek bounce rate tegen. Deze statistiek is een belangrijke voor je website, het vertelt namelijk veel over de kwaliteit en efficiëntie van de landingspagina. Wanneer de bounce rate van je website hoog is zal er waarschijnlijk iets niet in orde zijn met de landingspagina’s. Wil jij meer te weten komen over de bounce rate? Lees dan vooral even verder. Wij van iKy Creative leggen het graag voor je uit!
Wat betekent het nou eigenlijk?
Allereerst is het belangrijk om te weten wat een bounce rate nou eigenlijk betekent. Een bounce komt voor wanneer een gebruiker één pagina laadt en vervolgens de website weer verlaat. Het is dus simpelweg het aantal sessies waarbij één pagina wordt geladen, gedeeld door het totaal aantal sessies. Bezoekers die je website na het zien van één pagina verlaten, hebben meestal dus geen interesse in de content of producten van jouw website. Dit kan voorkomen wanneer SEO onjuist is toegepast. Je spreekt dan hoogstwaarschijnlijk de verkeerde doelgroep aan.