Voice Search is een belangrijke ontwikkeling voor SEO. Dit komt omdat er steeds meer zoekopdrachten op deze manier worden uitgevoerd. Er wordt verwacht dat dit steeds meer zal toenemen, daarom kan dit belangrijk zijn voor je online marketing.
- Home
- /
- Kennisbank
- /
- SEO
- /
- Wat is Voice Search?
Waarom zou je SEO uitbesteden?
SEO uitgelegd, in één pagina
Wat is een algoritme?
Canonical URL
Wat is Voice Search?
Website optimalisatie
Wat is een SEO tekst?
Wat is een title tag?
Wat is linkbuilding?
Wat zijn backlinks?
Wat zijn zoekwoorden?
Wat is een focus keyphrase?
Wat zijn long-tail keywords en hoe kan je ze gebruiken?
Hoe werkt Google PageRank?
Wat is een crawler?
Wat is een meta-tag?
Wat is een snippet?
Wat is afbeelding optimalisatie?
Google Analytics voor starters
Het verschil tussen White- & Black Hat SEO
Google Shopping, wat kan ik hiermee bereiken?
Alles over Display Advertising
Alles over de bounce rate
Online afrekenmodellen
Wat is SEA?
Wat is social media onderhoud? (SMO)
Hoe kan ik Instagram inzetten voor meer conversie?
Snapchat inzetten voor je bedrijf
LinkedIn voor business
Wat is viral marketing?
Wat is re-marketing?
Alles over Shopify
Wat is een error code?
Wat is WooCommerce?
Wat is WordPress?
Wat is een responsive webdesign?
Wat is HTTPS?
Wat is Voice Search?
Wat is Voice Search nou precies?
Voice Search is eigenlijk het uitvoeren van een gesproken zoekopdracht. Hiermee kunt je, met je stem, zoeken op het internet zonder gebruik te maken van uw toetsenbord. Dit is tegenwoordig op de meeste apparaten, zoals uw smartphone en laptop, al mogelijk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Siri van Apple of Google Assistent.
Waarom Voice Search?
Doordat de meeste apparaten al beschikken over de Voice Search functie, is het niet raar dat het zoeken naar zoekwoorden via deze manier stijgt. Maar waarom is het zoeken via deze manier eigenlijk zo erg gegroeid? We zullen de belangrijkste redenen hieronder bespreken.
Gemak
Eigenlijk is één van de belangrijkste redenen gemakkelijk te verklaren. Voice Search is eigenlijk heel gemakkelijk te gebruiken. Bijvoorbeeld, als je onderweg bent is het makkelijker om een zoekopdracht in te spreken op je smartphone, dan de zoekopdracht in te typen. Dit is erg gemakkelijk in de auto en ook nog een goede manier om boetes te vermijden! Het kan ook zo zijn dat je een vraag stelt aan de digitale assistent en je gelijk een antwoord terugkrijgt. Erg gemakkelijk dus. Doordat tegenwoordig bijna iedereen wel gebruik maakt van een smartphone, groeit deze functie enorm.
Snelheid en meer zoekwoorden
Een zoekopdracht verloopt nou eenmaal veel sneller via Voice Search dan het typen van een zoekopdracht. Doordat een gesproken zoekopdracht sneller verloopt, worden er vaak meer zoekwoorden gebruikt. Hierdoor zijn de zoekopdrachten ook vaak specifieker. Doordat de zoekwoorden langer en specifieker worden bij het inspreken van zoekwoorden, zal er meer worden gezocht op long-tail keywords. Dit zorgt voor een positieve invloed op het relevante websiteverkeer en de bounce rate.
Welke manier van zoeken is nou het belangrijkst?
Moet je nou volledig gaan focussen op Voice Search? Nee, Text Search zal nog steeds een groot onderdeel blijven van een zoekmachine. Wanneer een zoekwoord wordt ingesproken zal er namelijk niet altijd een antwoord op zijn. Ook zijn er gelegenheden waarbij je Voice Search niet kunt gebruiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een vergadering of in een stilteruimte.
Je zal dus voor jezelf moeten bepalen of Voice Search relevant is voor je business. Ga na of het waarde toevoegt voor je bezoekers om informatie, producten en diensten te vinden. Dan kunt je bepalen of je dit zal moeten toevoegen in je online marketing en SEO. Wilt u meer weten over de verschillende manieren van SEO? Neem dan een kijkje bij de kennisbank van IKy Creative.
Wil je meer leren over online marketing of heb je een brandende vraag over een ander onderdeel ervan? Ga terug naar onze Kennisbank-pagina en vind een ander interessant onderwerp.
COOKIE INSTELLINGEN AANPASSEN
Je instellingen worden opgeslagen in een cookie die 1 jaar wordt bewaard. Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.