Whatsapp marketing, hoe zet ik het in voor mijn bedrijf? - IKY Creative

Whatsapp marketing, hoe zet ik het in voor mijn bedrijf?

Whatsapp marketing

WhatsApp, iedereen kent het wel. Miljoenen Nederlanders maken er dagelijks gebruik van. Via deze online berichtenservice is het mogelijk voor consumenten om kosteloos berichten, foto’s, videos en bestanden te versturen. Als bedrijf is het natuurlijk interessant om via dit platform de consument te bereiken. Door middel van Whatsapp marketing is dit mogelijk. 

Marketing via whatsapp

WhatsApp is een van de meest gebruikte social media platformen, toch wordt hier weinig gebruik van gemaakt door bedrijven. Door tijdens een campagne gebruik te maken van marketing via WhatsApp gaat het contact met de klant eenvoudiger dan bijvoorbeeld e-mails of Facebook. Consumenten sturen dagelijks tientallen berichtjes via WhatsApp en het is daarom handig voor bedrijven om hierop ook bereikbaar te zijn.

Het contact kan bestaan uit bijvoorbeeld: het maken en bevestigen van afspraken, het stellen van vragen of het geven van feedback. Dit contact kan op twee manieren: door een medewerker of door een bot. Het inzetten van een medewerker voor de Whatsapp marketing geeft een persoonlijker gevoel, maar dit kost vaak veel tijd en geld. Het automatiseren van Whatsapp marketing is efficiënter en kan gemakkelijk door middel van bepaalde tools.

Iky whatsapp

Whatsapp Business

Er zijn een aantal tools die het automatiseren van Whatsapp marketing mogelijk maken. De meest gebruiksvriendelijke is die van Whatsapp zelf. Whatsapp heeft namelijk een aparte app voor bedrijven, whatsApp Business. Met WhatsApp Business is het mogelijk een bedrijfsprofiel op te zetten die al uw contactgegevens weergeeft. Met behulp van dit profiel bent u bereikbaar voor klanten. Wanneer u geen tijd heeft om te reageren kunt u een aantal automatische antwoorden instellen. Het reageren op klanten via Whatsapp business kan dus zowel persoonlijk als automatisch en is daarom een gulden middenweg.

Verder is het mogelijk een catalogus op te zetten die al uw producten of diensten en de daarbij behorende prijzen presenteert. In deze catalogus is het ook mogelijk een korte omschrijving van het product bij te voegen. Wanneer een klant meer informatie wil over het product is het ook mogelijk een link te plaatsen naar uw website. Wanneer er een order heeft plaatsgevonden kunt u de chat een label toewijzen. Door middel van deze labels is het makkelijk om overzicht te houden en te ordenen op bijvoorbeeld ordergrootte of locatie.

Meer weten over Whatsapp marketing of heb je een brandende vraag over een ander onderdeel? Ga terug naar onze kennisbank-pagina en vind een ander interessant onderwerp. Mocht je overige vragen hebben, bel dan naar 085- 7731130 of mail stuur een email naar [email protected] voor een gratis consult.