WhatsApp, iedereen kent het wel. Miljoenen Nederlanders maken er dagelijks gebruik van. Via deze online berichtenservice is het mogelijk voor consumenten om kosteloos berichten, foto’s, videos en bestanden te versturen. Als bedrijf is het natuurlijk interessant om via dit platform de consument te bereiken. Door middel van Whatsapp marketing is dit mogelijk.
Marketing via whatsapp
WhatsApp is een van de meest gebruikte social media platformen, toch wordt hier weinig gebruik van gemaakt door bedrijven. Door tijdens een campagne gebruik te maken van marketing via WhatsApp gaat het contact met de klant eenvoudiger dan bijvoorbeeld e-mails of Facebook. Consumenten sturen dagelijks tientallen berichtjes via WhatsApp en het is daarom handig voor bedrijven om hierop ook bereikbaar te zijn.
Het contact kan bestaan uit bijvoorbeeld: het maken en bevestigen van afspraken, het stellen van vragen of het geven van feedback. Dit contact kan op twee manieren: door een medewerker of door een bot. Het inzetten van een medewerker voor de Whatsapp marketing geeft een persoonlijker gevoel, maar dit kost vaak veel tijd en geld. Het automatiseren van Whatsapp marketing is efficiënter en kan gemakkelijk door middel van bepaalde tools.